.

Διαφήμιση

 

 

 

User login

ο

«ΤΟΠΙΚΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ALL INCLUSIVE» ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΦΟΡΜΗ: Αφορμή της σημερινής παρουσίασης, ο προβληματισμός των ιδιοκτητών εστιατορίων, Καφετεριών και κέντρων διασκέδασης, λόγω της συνεχούς αύξησης πελατών All Inclusive στα ξενοδοχεία πολλών περιοχών της Ελλάδος και της μείωσης των εσόδων από τον τουρισμό ανά επισκέπτη τα τελευταία χρόνια. Και ειδικά φέτος…ενώ είχαμε αύξηση αφίξεων είχαμε μείωση εσόδων! ΣΤΟΧΟΣ: Στόχος μας, η ανάδειξη της Τοπικής Γαστρονομίας και Διασκέδασης, η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, εκτός των ξενοδοχείων, η καθιέρωση νέας μορφής τουρισμού στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ώστε να αυξήσουμε τις αφίξεις, να βελτιώσουμε την ποιότητα των πελατών, να αυξήσουμε τα έσοδα, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο, μειώνοντας και το All Inclusive που τώρα τελευταία καθιερώθηκε σ’ένα προορισμό που μπορεί να προσφέρει τόσα πολλά εκτός ξενοδοχείων, αλλά δυστυχώς δεν αξιοποιήσαμε, δεν προβάλαμε σωστά. Κάναμε λάθη. Δεν οργανωθήκαμε σωστά: Όλοι μαζί, φορείς, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, μπορούμε να πετύχουμε πολλά, αρκεί να….αλλάξουμε πορεία και νοοτροπία. Δεν τα ξέρουμε όλα. Να συνεργαστούμε ειλικρινά για διαφοροποίηση του προϊόντος, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων βάση της ζήτησης , συνεχή ποιότητα, έρευνα, σύγκριση με άλλους προορισμούς, ενημέρωση, εκπαίδευση δημιουργία Γαστρονομικού Τουρισμού και σωστή και έγκαιρη προβολή! ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ALL INCLUSIVE Πριν αναφερθώ στα προβλήματα προτάσεις και ιδέες, θα ήθελα να ενημερώσω για το All Inclusive πως ξεκίνησε και πως καθιερώθηκε. Το ALL INCLUSIVE δημιουργήθηκε στην Καραϊβική στα τέλη του 1980, λόγω ελλείψεων υποδομών και υγιεινής εκτός ξενοδοχείων. Αμέσως οι Ισπανοί για να ανταγωνιστούν, αντέγραψαν το προϊόν αυτό αφού υπήρξε ζήτηση από τους πελάτες και υποχρεωτικά από τους Tour Operator. Στη δεκαετία του 1990 υπήρξε ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού στην Τουρκία που και εκεί λόγω έλλειψης υποδομών και υγιεινής εκτός των ξενοδοχείων, δημιουργήθησαν τα πολυτελή ξενοδοχεία στα παράλια της Αντάλιας με προσφορά πλούσιων πακέτων All Inclusive. 2 Ενδεικτικά αναφέρω ότι το 1992 ξενοδοχείο στην Αντάλια πρόσφερε εκτός των ποτών και φαγητών στο all inclusive και το πλύσιμο ρούχων μια φορά την εβδομάδα, κομμωτήριο 1 φορά στην παραμονή και τσιγάρα στο Bar με το ποτό. Αποτέλεσμα να γίνει μόδα και να ζητείται από τους πελάτες, όχι από τα πρακτορεία. Την δεκαετία του 2000 έρχεται σιγά-σιγά και στην Ελλάδα μαζί με το ευρώ και λόγω αύξησης τιμών, εκτός των ξενοδοχείων, και ιδίως στην Κρήτη και στη Ρόδο, παρόλο που η Ελλάδα δεν είχε τα προβλήματα των άλλων ανταγωνιστών – όπως Υποδομές εκτός ξενοδοχείων, αξιοθέατα, Υγιεινή Διατροφή κ.τ.λ. Το 2008 λόγω κρίσης η ζήτηση αυξάνεται λόγω προσφορών των ξενοδοχείων και παροχής σωστών υπηρεσιών, τροφίμων και ποτών σε προσιτές τιμές για να ανταγωνιστούν τους άλλους προορισμούς με All Inclusive- όπως Κροατία, Βουλγαρία, Αίγυπτος και φυσικά η Τουρκία με την συνεχή ανοικοδόμηση και άνοιγμα νέων πολυτελών All Inclusive ξενοδοχείων. Δυστυχώς, εκτός ξενοδοχείων δεν υπήρχε η ανάλογη προσαρμογή όπως βελτίωση υποδομών, συμπεριφοράς και παροχής υπηρεσιών, βελτίωση προσφερόμενου φαγητού , εμφάνιση προσωπικού και ειδικά οι τιμές οι οποίες ήτανε και είναι σε πολλά εστιατόρια/Μπαρ ακριβά, δυσανάλογα με της υπηρεσίες που προσφέρουν. Παράλληλα, έντονα προβλήματα με κράχτες, ηχορύπανση κ.α προβλήματα. Επί πλέον, καμία προβολή, καμία έντονη παρουσία και οργάνωση της τοπικής Κουζίνας και Γαστρονομίας, από πολλούς προορισμούς της Ελλάδος. Ενώ άλλοι προορισμοί, όπως Σαντορίνη, Κρήτη, καθιέρωσαν την τοπική κουζίνα και τα τοπικά κρασιά, αναδεικνύοντας και προβάλλοντας την τοπική τους γαστρονομία με φεστιβάλ και εκδηλώσεις. Εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι ούτε τα πρακτορεία και οι Tour Operator το επιθυμούν διότι έχασαν τα έσοδα από τις εκδρομές και επισκέψεις σε καταστήματα εκτός ξενοδοχείων. Επομένως μπορούμε, εάν προβάλουμε σωστά την Τοπική Γαστρονομία, σε συνδυασμό με άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, να αυξήσουμε το ποσοστό των πελατών χωρίς Αll Inclusive. Ενημερωτικά και εμείς έχουμε a la carte εστιατόρια εντός των ξενοδοχείων και γνωρίσουμε τις ιδιομορφίες και τις απαιτήσεις των πελατών, προσαρμοζόμαστε δε ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών μας. Πάντα χρειαζόμαστε έρευνα, ενημέρωση, εκπαίδευση, εκσυγχρονισμό και προσαρμογή στις εξελίξεις, όπως κάνουμε στα ξενοδοχεία μας. Δεν τα ξέρουμε όλα. Τελειώνοντας για το All Inclusive θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι μία πραγματικότητα την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε όχι με νόμους και απειλές αλλά με αντιπροσφορές, ποιότητα εκτός ξενοδοχείων σε προσιτές τιμές, δημιουργίας υποδομών και σωστής προβολής. Ακόμη και τα πέντε αστέρων ξενοδοχεία των 3 μεγαλουπόλεων της Ευρώπης έχουν All Inclusive αλλά με άλλο όνομα όπως VIP Lounge, Executive Floor κτλ. Να σταματήσουμε να προβάλουμε στις εκθέσεις τουρισμού και στο διαδίκτυο μόνο ξενοδοχεία αλλά και όλες τις άλλες δραστηριότητες και ομορφιές των προορισμών. Να δημιουργήσουμε το αντίδοτο στο All Inclusive που δεν είναι άλλο από την τοπική γαστρονομία, την Ελληνική φιλοξενία, τον Πολιτισμό και τις ομορφιές της Ελλάδος. Τέλος, οι τελευταίες έρευνες από τους Tour Operators για την Τουριστική Αγορά της Τουρκίας και τα ενδιαφέροντα των πελατών έδειξαν τα εξής: 1. Μείωση ζήτησης διακοπών προς Τουρκία 2. Ακριβό το πακέτο και βαρετό αφού εγκλωβίζονται οι πελάτες εντός των ξενοδοχείων παρόλο που προτείνουν σε συνεργασία με εστιατόρια να τρώνε 1 φορά την εβδομάδα εκτός ξενοδοχείου 3. Δεν γνωρίζουν τον προορισμό ούτε προσφέρει τις ομορφιές της Ελλάδας και της Ρόδου με τις υπέροχες εναλλαγές, τα γραφικά χωριά, βουνό, θάλασσα, πράσινο. 4. Δεν υπάρχουν πλέον πολλοί επαναλαμβανόμενοι πελάτες στη Τουρκία διότι είναι μονότονος προορισμός 5. Υστερούν στις παροχές υπηρεσιών εκτός ξενοδοχείων, δεν είναι ευγενικοί ούτε ειλικρινείς στην συμπεριφορά τους. Και τώρα θα δούμε τα ποσοστά ανά προορισμό, μετά την τελευταία έρευνα που έκανα για Ρόδο και υπόλοιπους προορισμούς

Editorial

BARISTA PRO

Επισκεφθείτε τον ιστότοπο:

www.baristapro.com.gr

“Από τη διαφορετικότητα των γευστικών

επιθυμιών του καταναλωτικού κοινού”.

Από εκεί ξεκίνησαν όλα…

Η Barista Pro είναι μια εταιρεία

που προμηθεύει  επιχειρήσεις

καφεστίασης με καινοτόμα προϊόντα,

τα οποία ξεχωρίζουν για την

ποικιλία και την  εγγυημένη

ποιότητά τους!

H πληθώρα των προϊόντων μας

περιλαμβάνει  καλοκαιρινά

και χειμερινά ροφήματα

για απαιτητικούς καταναλωτές,

Διαφήμιση