You are here
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΡΟΔΟΥ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Καλή σας ημέρα από την όμορφη Ρόδο!
Ευχαριστούμε πολύ για την εποικοδομητική σύσκεψη που είχατε με τις τοπικές αρχές και φορείς και για τις προσπάθειες που καταβάλετε για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και ειδικά της Ρόδου.
Σαν πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου θα ήθελα μετά την ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε να σας στείλω και γραπτώς τις προτάσεις που καταθέσαμε κατά την διάρκεια της συνάντησης εργασίας.
1. Στόχος μας πάντα πρέπει να είναι η ποιότητα εντός και εκτός των ξενοδοχείων και ιδίως η βελτίωση του έξω ξενοδοχειακού περιβάλλοντος. Επιπλέον, αξιοποίηση όλων των εγκαταλελειμμένων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων. Για να επιτευχθεί η ποιότητα, ζητάμε άμεσα την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την ίδρυση και νέων σχολών αφού αποδεικνύεται κάθε χρόνο ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.
2. Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου (Μάρτιο – Νοέμβριο) μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεργασία όλων των φορέων αρχών, τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματιών, τουριστικά γραφεία, Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες, κράτος με υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας. Η επιμήκυνση θα βοηθήσει επιπλέον στην αύξηση ζήτησης θέσεων εργασίας από τους νέους αφού θα μπορούν να εργάζονται 9 μήνες αντί 5,5 που είναι σήμερα. Σας επισυνάπτουμε τις δράσεις και ενέργειες που πρέπει να γίνουν από όλους τους ανωτέρω μετά από αρκετές ημερίδες και συσκέψεις που είχαμε τα τελευταία 4 χρόνια.
Χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω ότι η τοπική γαστρονομία σε συνδυασμό με την ανακήρυξη της ΠΝΑΙ σε γαστρονομική περιφέρεια για το 2019 μπορεί να συμβάλει από μόνη της στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω την ελλιπή προβολή του γαστρονομικού τουρισμού όπως φαίνεται και από την τελευταία έρευνα του ΠΟΤ (επισυνάπτεται). Από μόνη της η τοπική γαστρονομία μπορεί να γίνει το αντίδοτο του All Inclusive που τώρα τελευταία συνεχώς αυξάνεται. Μία άλλη δυνατότητα επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η αξιοποίηση του golf και κατασκευή άλλων δύο που από μόνα τους θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ο προορισμός Ρόδος, να γίνει προορισμός γκόλφ, αφού είναι γνωστό ότι οι πελάτες αυτοί ταξιδεύουν Μάρτιο Απρίλιο Οκτώβριο – Νοέμβριο κα υπό προϋποθέσεις όλο τον χειμώνα. Τέλος το καζίνο της Ροδου, από τα λιγοστά στην Ελλάδα, μπορεί να γίνει πόλος έλξης όχι μόνο τους καλοκαιρινούς αλλά και τους χειμερινούς μήνες συνδυάζοντας τα ταξίδια, city breaks και καζίνο.
3. Έρευνα αγοράς – στοχευμένο Marketing κι εδώ θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί για την ορθή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει το νησί της Ρόδου, με στόχο να μειώσουμε και την ζήτηση του all inclusive που συνεχώς αυξάνεται μέσω των πωλήσεων των Tour Operators και που αποτελεί μορφή τουρισμού που ούτε οι ίδιοι δεν επιθυμούν να πουλάνε.
4. Στατιστικά στοιχεία – ποιοτικά στοιχεία, δυστυχώς ενώ παλαιότερα η υπηρεσία του ΕΟΤ σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση είχε πλήρη στοιχεία αφίξεων και διανυκτερεύσεων τα οποία συμβάλλουν στον καλύτερο προγραμματισμό και στην καλύτερη οργάνωση της προβολής και διαφήμισης ανά προορισμό προέλευσης των πελατών, σήμερα δεν έχουμε αυτή την δυνατότητα. Επίσης βοηθά τους Tour Operator να προγραμματίζουν και να αναπτύσσουν τα προγράμματα τους. Γι’αυτό ζητάμε άμεσα την οργάνωση του τμήματος στατιστικής είτε στον ΕΟΤ είτε στο Υπουργείο Τουρισμού.
Τέλος αλλά πολύ σημαντικό, ζητάμε την κατάργηση της εφαρμογής είσπραξης του τέλους διανυκτέρευσης από το 2018. Εάν εφαρμοστεί θα συμβάλλει στην μείωση της τουριστικής περιόδου αφού πολλά ξενοδοχεία, δεν θα ανοίξουν Απρίλιο – Μάϊο – Οκτώβριο αφού θα αδυνατούν να πληρώνουν αυξημένο ΦΠΑ και έξτρα τέλος διανυκτέρευσης τους μήνες αυτούς όπου οι τιμές πώλησης μέσω των Τour Operators είναι πολύ χαμηλές. Νομίζω ότι είναι λάθος η σύγκριση είσπραξης του city tax με μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, αφού οι πελάτες εκεί μένουν το πολύ 3 ημέρες, πληρώνουν υψηλή τιμή ανά διανυκτέρευση επομένως το city tax είναι ασήμαντο ποσό, ενώ για τους δικούς μας είναι πολύ σημαντικό αφού οι περισσότεροι έρχονται για μια η δυο εβδομάδες. Επιπλέον υπάρχει ο ανταγωνισμός των άλλων τουριστικών προορισμών με πολύ μειωμένο ΦΠΑ στα τουριστικά πακέτα.
Επισυνάπτονται οι προτάσεις επιμήκυνσης καθώς και τα δύο άρθρα που αφορούν τον γαστρονομικό τουρισμό καθώς και τον τουρισμό γκολφ.
Ευχαριστώ και πάλι για την συνεργασία.
Παραμένω πάντα στην διάθεση σας και εύχομαι καλή συνέχεια στο δύσκολο έργο σας.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Ματσίγκος