.

Διαφήμιση

 

 

 

User login

Πολιτική ή συνθήματα

Τα συνθήματα αποτελούν όχημα πολιτικού λόγου, κομμάτων και παρατάξεων αλλά δεν παράγουν από μόνα τους πολιτική καθώς δεν δίνουν απαντήσεις σε  ερωτήματα ούτε λύσεις σε προβλήματα. Είναι σύντομα και τείνουν να απομακρύνουν τους πολίτες από την ουσιαστική πολιτική στοχεύοντας συνήθως σε επιφανειακά συμπεράσματα.

Το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου κέρδισε τις εκλογές του 1981, με ποσοστό 48,06% και με θεμελιώδες σύνθημα το πολύ επιτυχημένο «Αλλαγή». Τρεις δεκαετίες μετά ο γιος του Γιώργος Παπανδρέου, πριν τις εκλογές του Οκτώβρη του 2009 που επίσης κέρδισε με ποσοστό 43.92%, εκφώνησε το πλέον αμφιλεγόμενο σύνθημα της μεταπολίτευσης «λεφτά υπάρχουν» που όμως έγινε συνώνυμο της πολιτικοοικονομικής καταστροφής και της χρεοκοπίας, του ΔΝΤ και των μνημονίων στην οποία βυθίστηκε η Ελλάδα και οι πληγές παραμένουν νωπές χωρίς να έχουν επουλωθεί έως σήμερα.

Αυτό το ατυχές σύνθημα «λεφτά υπάρχουν» που αποτελεί πλέον συνώνυμο λαϊκισμού και παρακμής αντέγραψε παραδόξως ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Μανώλης Γλυνός ο οποίος «ζητά νέο πρόγραμμα ΝΗΣΙδΑ για την Περιφέρεια» σύμφωνα με τις δημοσιεύσεις στον τύπο του σχετικού δελτίου τύπου που εξέδωσε. Αναφέρει δε, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του ΝΗΣΙδΑ, παραδείγματα άλλων Περιφερειών που κατά τον ίδιο είχαν καλύτερες επιδόσεις από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου οδηγούμενος σκοπίμως σε αυθαίρετο συμπέρασμα μέσω επιφανειακών διαπιστώσεων, επιχειρώντας να υπερθεματίσει και να εκμεταλλευθεί πολιτικά την απογοήτευση των επιχειρηματιών που δεν εντάχθηκαν.

Η δεινή κατάσταση στην οποία η πανδημία του Covid – 19 οδήγησε επιχειρήσεις, εργαζομένους, νοικοκυριά και εν γένει το σύνολο της κοινωνίας και της οικονομίας όχι μόνο στον τόπο μας αλλά παγκοσμίως δεν προσφέρεται ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για πλειοδοσίες. Απαιτείται σοβαρότητα, ουσιαστική αναζήτηση της αλήθειας και καθαρές πολιτικές θέσεις.

Η στήριξη όλων των τοπικών επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των μεσαίων  και  των μικρών υπερβαίνει το πλαίσιο ενός προγράμματος και απαιτεί διαρκή και συνεχή προσπάθεια, αποτελώντας σαφή στόχο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Για τον στόχο αυτό θα συνεχίσει να εργάζεται αποτελεσματικά διεκδικώντας παράλληλα όσα δικαιούνται τα νησιά μας που αποτελούν πυλώνα της εθνικής οικονομίας και του παραγόμενου εθνικού προϊόντος ιδιαίτερα στον κρίσιμο τομέα του τουρισμού που αναμένει και πάλι να σπάσει τα δεσμά της πανδημίας με την έναρξη σύντομα  της τουριστικής περιόδου.

Με εύλογη συγκινησιακή φόρτιση καθώς την απάντηση αυτή θα έδινε αν ζούσε ο αείμνηστος και αγαπητός σε όλους Ευστάθιος - Σωτήρης Μαραγκός, Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας που δε βρίσκεται πια ανάμεσά μας, θα επισημάνω συνοπτικά ως προκάτοχος του, ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 είχε το μικρότερο σε χρηματοδότηση Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) από τις υπόλοιπες 12 Περιφέρειες της χώρας. Παρόλα αυτά όσον αφορά το πρόγραμμα στήριξης «Νησίδα» διέθεσε το 22.58% των διαθέσιμων πόρων της από το ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου, και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Περιφέρεια Αττικής. Το ιδεατό θα ήταν να υπήρχε η πραγματική οικονομική δυνατότητα σε κάθε πρόγραμμα με προκαθορισμένα κριτήρια επιλεξιμότητας να επιλέγονται σχεδόν όλοι, επειδή όμως οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι παρά τα «συνθήματα» περί του αντιθέτου, αυτό δεν μπορεί να συμβεί.

Είναι δεδομένο ότι η Περιφέρεια προσπάθησε και πέτυχε να αυξηθεί ο αριθμός των δικαιούχων. Με το πρόγραμμα χιλιάδες επιχειρήσεις θα υποστηριχθούν και σε αυτές θα προστεθούν και εκείνες, οι ενστάσεις των οποίων θα γίνουν δεκτές.

Όλες όμως οι επιχειρήσεις, είτε εντάχθηκαν στο πρόγραμμα είτε όχι αποτελούν το σύνολο της τοπικής επιχειρηματικότητας και η προσπάθεια υποστήριξης τους συνεχίζεται και δε θα σταματήσει. Οι πίνακες που παρατίθενται είναι εύγλωττοι και τα συμπεράσματα δικά σας.

Κατανομή πόρων ΠΕΠ 2014-2020

Α/Α

Περιφέρεια

Προϋπολογισμός ΠΕΠ

σε εκατ. ευρώ

1

Αττικής

1.050

2

Κεντρικής Μακεδονίας

895

3

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

457

4

Δυτικής Ελλάδας

449

5

Κρήτης

394

6

Θεσσαλίας

377

7

Ηπείρου

296

8

Δυτικής Μακεδονίας

294

9

Βορείου Αιγαίου

269

10

Πελοποννήσου

255

11

Ιονίων Νήσων

202

12

Στερεάς Ελλάδας

193

13

Νοτίου Αιγαίου

155

Κατανομή πόρων για την στήριξη των ΜΜΕ

Α/Α

Περιφερειακό

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα

Συνολικός Προϋπολογισμός

(σε εκατ. ευρώ)

Προϋπολογισμός

Προγράμματος

στήριξης ΜΜΕ

(σε εκατ. ευρώ)

Ποσοστό

1

Αττικής

1.050

250

23,81%

2

Νοτίου Αιγαίου

155

35

22,58%

3

Κεντρικής Μακεδονίας

895

200

22,35%

4

Πελοποννήσου

255

40

15,69%

5

Κρήτης

394

60

15,23%

6

Ηπείρου

296

45

15,20%

7

Βορείου Αιγαίου

269

40

14,87%

8

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

457

65

14.22%

9

Δυτικής Μακεδονίας

294

40

13,61%

10

Στερεάς Ελλάδας

193

25

12,95%

11

Θεσσαλίας

377

30

7,96%

12

Ιονίων Νήσων

202

14

6,93%

13

Δυτικής Ελλάδας

449

30

6,68%

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 είχε το μικρότερο σε χρηματοδότηση Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) από τις υπόλοιπες 12 Περιφέρειες της χώρας.

Παρόλα αυτά όσον αφορά το πρόγραμμα στήριξης των ΜΜΕ «Νησίδα» διέθεσε το 22.58% των διαθέσιμων της πόρων από το ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου, κατατάσσοντας την στην δεύτερη θέση μετά την Περιφέρεια Αττικής.

Α/Α

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ

ΕΓΚΥΡΕΣ

ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ   ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ/ ΕΓΚΥΡΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ/ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

1

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

10.109

8.922

3.705

41,53%

36,65%

2

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

4.758

4.461

1.728

38,74%

36,32%

3

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

19.448

18.154

6.683

36,81%

34,36%

4

ΚΡΗΤΗΣ

10.929

10.372

2.377

22,92%

21,75%

5

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

6.592

6.510

1.003

15,41%

15,22%

6

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

7.858

7.425

1.017

13,70%

12,94%

Ιωάννης Φλεβάρης

Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

ΜSc Διεθνείς Σχέσεις

MSc Αρχαίο Θέατρο – Κοινωνικοί & Πολιτικοί Θεσμοί

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Editorial

BARISTA PRO

Επισκεφθείτε τον ιστότοπο:

www.baristapro.com.gr

“Από τη διαφορετικότητα των γευστικών

επιθυμιών του καταναλωτικού κοινού”.

Από εκεί ξεκίνησαν όλα…

Η Barista Pro είναι μια εταιρεία

που προμηθεύει  επιχειρήσεις

καφεστίασης με καινοτόμα προϊόντα,

τα οποία ξεχωρίζουν για την

ποικιλία και την  εγγυημένη

ποιότητά τους!

H πληθώρα των προϊόντων μας

περιλαμβάνει  καλοκαιρινά

και χειμερινά ροφήματα

για απαιτητικούς καταναλωτές,

Διαφήμιση