You are here
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: « Να απαντηθούν κρίσιμα ερωτήματα που σχετίζονται με την παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων. Προκύπτει ζήτημα ύψους και κατανομής του ειδικού τέλους στην τιμή των εισιτηρίων»
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ.Μάνος Κόνσολας, σχετικά με την παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συγκαταλέγονται η Ρόδος και η Κως.
- Ο κ.Κόνσολας αναδεικνύει το ζήτημα της θέσπισης ειδικού τέλους στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων, ζητώντας να υπάρξει απάντηση για το ύψος του και το σχεδιασμό που αφορά την κατανομή του. Επισημαίνει ότι ο στόχος της παραχώρησης της εμπορικής εκμετάλλευσης των αεροδρομίων σχετίζεται με την ανάπτυξη νέων υποδομών και υπηρεσιών αλλά και με την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών.
Το τελευταίο, όπως τονίζει, συνδέεται με ανταγωνιστικά τέλη, που θα καθιστούν ελκυστικά στις αεροπορικές εταιρείες τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως της Ρόδου και της Κω και ταυτόχρονα θα συμβάλουν στην τουριστική ανάπτυξη.Την ίδια στιγμή, ο κ.Κόνσολας ζητά να διατεθεί, δεσμευτικά, μέρος του ειδικού τέλους που θα θεσμοθετηθεί για έργα και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αλλά και για την χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών που εξυπηρετούν τους κατοίκους των δυσπρόσιτων και νησιωτικών περιοχών.
- Σε δήλωση του ο κ.Κόνσολας αναφέρει:
«Αλίμονο αν η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων οδηγήσει σε ακριβά αεροδρόμια, όπως έγινε με το αεροδρόμιο Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Αυτό θα ήταν ολέθριο για τον τουρισμό μας.Χρειάζονται σοβαροί και υπεύθυνοι χειρισμοί σε αυτό το ζήτημα.Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να συνδεθεί με την αύξηση της διακίνησης επιβατών.
- Θεωρώ επίσης ότι δεν μπορεί να επαναληφθεί η ιστορία με το σπατόσημο, να μην γνωρίζουμε που ακριβώς διατέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια τα έσοδα από το σπατόσημο ή να διατέθηκαν σε εντελώς άσχετους σκοπούς και πάντως όχι για έργα και νέες υποδομές στα αεροδρόμια μας.
Πρέπει να δοθούν στοιχεία και να υπάρξει απολογισμός.Το ειδικό τέλος δεν μπορεί να είναι υψηλό. Κυρίως όμως, ένα μέρους του, πρέπει να κατανέμεται δεσμευτικά για να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αλλά και την χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών στα νησιά του Αιγαίου».